Tuptuś

Czy marce potrzebny jest Brand Hero? W czasach agresywnego marketingu oraz produktów kierowanych do młodszej grupy konsumentów (6 - 12 l.) Brand Hero staje się obowiązkowym element produktu.

zolwik02„Kubuś”, „Jupik Team”, zajączek „Grapcio”, to postacie stworzone specjalnie na potrzeby marek. Najbardziej rozpoznawalnym Brand Hero jest dziś miś Kubuś, który zbudował wizerunek i świadomość marki stając się jej nieodłącznym elementem mnemotechnicznym. Szukając postaci (Brand Hero) dla nowego produktu, zależało nam aby, jej popularne określenie stało się automatycznie nazwą nowej linii napojów niegazowanych bez konserwantów, z dodatkiem naturalnego soku owocowego (20%).

Wybór padł na żółwia. Postawić na postać licencjonowaną (Franklin, Michelangelo, Leonardo, Raphael, Donatello) …czy raczej coś własnego? Przedstawione postacie to bohaterowie popularnych kreskówek. Zakup licencji w okresie ich największej popularności wiąże się z wysokimi kosztami. Takie rozwiązanie w pierwszej fazie życia produktu to ważny czynnik wolicjonalny, zapewniający wysoką sprzedaż. W dłuższym okresie czasu może stanowić istotne zagrożenie, co w efekcie końcowym będzie skutkować spadkiem popularności danego produktu.

W następnej kolejności musieliśmy przygotować propozycję nazwy dla naszego bohatera, której brzmienie uzasadniało by wybór proponowanej postaci (żółw) będącej jednocześnie dodatkowym jej wzmocnieniem.Tuptuś, to potoczne określenie żółwia. Sympatyczna, ciepło brzmiąca nazwa wywołująca pozytywne emocje. Identyfikująca zarówno chłopców jak i dziewczynki. Żółwik to nie tylko sympatyczny gad, ale również nazwa popularnego wśród młodzieży gestu (zaciśnięta pięść) – symbol wyrażający radość, sukces, jak również powszechnie wykorzystywany powitalny gest. Popularny trzy wyrazowy zwrot, którego każdorazowe wypowiedzenie to darmowa reklama dla produktu. Zaproponowana postać (Brand Hero produktu), nazwa oraz jej znaczenie w „nowomowie młodzieżowej” to elementy pozwalające na budowanie przewagi konkurencyjnej. Nigdy nie kupuj nazwy, z którą nie wiążą się możliwości jej marketingowej komunikacji. No to żółwik!

 

zbyszko-all-prezentacja butelka-rys zbyszko-all-prezentacja butelka-rys

← Powrót

Sprawdź nasze inne realizacje

Packaging


Popcornowe
Rozpoczęcie prac projektowych poprzedziła dokładna analiza całego portfela produktowego marki, w celu ustalenia charakterystycznych elementów stanowiących o tożsamości marki i jej produktów (DNA marki).
Bakalie
Fajne opakowanie, fajny produkt. Opakowania które znamy, wymyślili amerykanie w XIX w. w okresie, kiedy sklepy tradycyjne zaczęły przekształcać się w sklepy samoobsługowe.
Develey (sosy kanapkowe)
Refresh linii opakowań sosów kanapkowych miał na celu zwiększenie atrakcyjności produktów oraz przesunięcie ich do segmentu Premium.

Referencje

” Niniejszym potwierdzamy fakt współpracy z firmą brandingową TRENDMARK w zakresie projektowania nowych oraz redesignu wcześniejszych opakowań naszych produktów.   Firma Trendmark zaprojektowała nam opakowania dla nowych linii produktów piorących „WEZYR” potwierdzając tym samym profesjonalizm i pełne zaangażowanie w prowadzone projekty.   Uważamy, że firma Trendmark jest rzetelnym partnerem biznesowym.”

LIBELLA -